• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

هیوندای الانترا ۲۰۲۳ در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد + فیلم و عکس

هیوندای الانترا ۲۰۲۳ در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد + فیلم و عکس
خط‌آفتاب   /    شرکت کرمان موتور که در دور قبلی واردات متولی عرضه خودروهای هیوندای به کشور بود، در دور جدید واردات خودرو به کشور هم برخی از نمونه‌های جدید هیوندای را راهی بازار ایران کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط‌آفتاب   /    شرکت کرمان موتور که در دور قبلی واردات متولی عرضه خودروهای هیوندای به کشور بود، در دور جدید واردات خودرو به کشور هم برخی از نمونه‌های جدید هیوندای را راهی بازار ایران کرده است. بر این اساس از چندی پیش فرآیند شماره‌گذاری و تحویل خودروهای هیوندای الانترا ۲۰۲۳ آغاز شده و پای این سدان محبوب کره‌ای به خیابان‌های کشور باز شده است. حال فرصتی پیش آمده تا الانترا ۲۰۲۳ وارداتی در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران نیز به صورت رسمی به نمایش عمومی در آید تا علاقه‌مندان به این محصول محبوب از نزدیک با آن آشنا شوند.

هفت نسل از هیوندای الانترا از سال ۱۹۹۰ تاکنون تولید و عرضه شده است. ب توجه به سابقه حضور این محصول در بازار ایران، می‌توان گفت تقریبا تمامی نسل‌های آن توانسته به بازار ایران راه پیدا کند، هرچند در سال‌های ابتدایی نقش چندان پررنگی در سبد محصولات بازار ایران نداشتف اما طی سال‌های گذشته به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های میان رده وارداتی شناخته شده است.

ویدیو معرفی هیوندای الانترا ۲۰۲۳

چهره مدرن و جذاب

یکی از ویژگی‌های بارز در طراحی نمای ظاهری هیوندای الانترا ۲۰۲۳، استفاده بیش از اندازه از خطوط و احجام تند و تیز روی بدنه است. به طوری که چهره این خودرو کاملا متفاوت از سایر محصولات هیوندای از گذشته تا به امروز در بازار ایران است. در واقع زبان طراحی جدید هیوندای در این خودرو به خوبی نمایان شده است.

مهم‌ترین مشخصه در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ و مشبکی است که در طرفین آن چراغ‌های تیز و کشیده قرار گرفته‌اند و چهره‌ای عبوس و تهاجمی را رقم زده‌اند. همچنین در نمای جانبی پروفیل‌های بدنه دارای خطوط حجمی هستند که به ظاهر الانترا شهصیتی تنومند بخشیده‌اند.

در نمای عقب هم چراغ‌های به هم پیوسته با گرافیک داخلی جذاب، در کنار خطوط تیزی که بدنه را بسیار حجیم کرده‌اند، ظاهری زیبا و جذاب را پدید آورده‌اند. در کل می‌توان گفت که طراحی ظاهری هیوندای الانترا بسیار شبیه به برادر بزرگ‌ترش یعنی سوناتا شده است.

هیوندای الانترا ۲۰۲۳ در نمایشگاه خودرو تهران

کابین با کیفیت اما بسیار ساده

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف هیوندای الانترا ۲۰۲۳ وارداتی، کمبود آپشن و امکانات رفاهی است که سبب شده در نمای کلی داخل کابین هم نمود پیدا کند. چرا که بسیاری از قسمت‌های داشبورد که جایی برای کلیدها و ادوات کنترلی است، خالی باشد و نمایشگر لمسی جای خود را با نمونه‌ اقتصادی و ارزان قیمت بدهد.

طراحی راننده محور داشبورد یکی از ویژگی‌های جذاب کابین این سدان کره‌ای است که موجب تسلط بیشتر راننده به کنترل سیستم صوتی، سیستم تهویه و سایر ادوات می‌شود. همچنین فضای جادار کابین از دیگر مزایای این خودروست که باید به آن اشاره کرد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای الانترا ۲۰۲۳ می‌توان به مواردی از قبیل دو کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، فرمان برقی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر ۸ اینچی، بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سنسور نور و باران و سیستم تهویه مطبوع دستی اشاره کرد.

هیوندای الانترا ۲۰۲۳

مشخصات فنی پیشرانه

هیوندای الانترا ۲۰۲۳ وارداتی برای تامین نیروی پیشرانه خود از یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر اتمسفریک (اتفس طبیعی) بهره می‌گیرد که قابلیت تولید نیرویی معادل ۱۲۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر را دارد. جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

شتاب صفر تا صد این سدان ۱٫۲ تنی حدود ۱۰٫۴ ثانیه است که با توجه به مشخصات فنی پیشرانه کمتر از این هم از آن انتظار نمی‌رود. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت الانترا ۲۰۲۳ حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک محصول با مشخصات فوق کمی زیاد به نظر می‌رسد.

  • کد خبر : 33214
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
لینک کوتاه : https://www.khateaftab.ir/?p=33214

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری خط آفتاب نظراتی که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.