• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
5

تجلیل از دانشمندان، نخبگان و برترین‌های علمی گیلان

تجلیل از دانشمندان، نخبگان و برترین‌های علمی گیلان
خط‌آفتاب   /  آیین تجلیل از دانشمندان برتر، برگزیدگان کنکور سراسری، برترین‌های المپیاد دانش آموزی و برگزیده‌های خلاقیت امروز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط‌آفتاب   /    مراسم تجلیل از دانشمندان یک و دو درصد برتر، نفرات برتر کنکور سراسری، نفرات برتر المپیاد دانش آموزی و نفرات برگزیده مدارس خلاقیت و ایده پردازی امروز در دانشگاه گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم ارتقای توان علمی و توجه به نخبگان دانشگاهی را زمینه رشد اقتصادی و مهارتورم در بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا عنوان کرد و گفت: هرجامعه‌ای برای دستیابی به جایگاه و قدرت باید به نخبگان توجه داشته و سرمایه‌های علمی خود حمایت کند. 

مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به رتبه برترعلمی ایران در بین کشور‌های دنیا افزود: ایران جز ۱۵ کشور مطرح دنیا ست و ایران رتبه ۷ اختراع دنیا را به خود اختصاص داده است.

فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان هم با بیان اینکه دانشگاه گیلان از ابتدای تاسیس تا کنون در عرصه علم و فناوری ۷۰ هزار نیروی متخصص تربیت وتحویل جامعه داده است، گفت: بهره گیری نخبگان در عرصه‌های مختلف مورد توجه این دانشگاه قرار دارد. 

رئیس بنیاد نخبگان گیلان افزود: این استان نخبگان ارزشمندی دارد که نیازمند حمایت ویژه هستند.

فرهاد شیرینی تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد نخبگان گیلان ۵۰۰ نخبه در حوزه‌های مختلف را تحت پوشش دارد.
وی الگوسازی را یکی از وظایف بنیاد نخبگان دانست و افزود: فرآیند نخبه شناسی و نخبه پروری باید مورد توجه قرار گیرد و خانواده‌ها در ایجاد انگیزه دانش آموزان در این راستا نقش به سزایی دارند.

  • کد خبر : 33173
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
لینک کوتاه : https://www.khateaftab.ir/?p=33173

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری خط آفتاب نظراتی که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.