• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

اجرای طرح افطار تا سحر در اماکن گردشگری گیلان

اجرای طرح افطار تا سحر در اماکن گردشگری گیلان
خط‌آفتاب   /  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از استقبال بیش از ۳ هزار اماکن گردشگری، رفاهی گیلان با اجرای برنامه‌های افطار تا سحر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط‌آفتاب   /     مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز از آمادگی همه‌ی اماکن رفاهی گردشگری گیلان در ایام نوروز گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ هتل ، مجتمع رفاهی تفریحی ، بومگردی ، اقامتگاه سنتی و ۲ هزار خانه مسافر در گیلان با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی و ویژه برنامه افطار تا سحر از گردشگران نوروزی استقبال می‌کنند. 

ولی جهانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار گردشگر هم در مدارس اسکان خواهند یافت افزود: اجرای جشنواره‌های مذهبی، برپایی نمایشگاه دست ساخته‌های زنان و مردان هنرمند گیلانی و معرفی اماکن تاریخی از ویژه برنامه‌های میراث فرهنگی گیلان برای استقبال از گردشگران است.

به گفته‌ی وی پیش بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروز امسال بیش از ۲۱ میلیون مسافر وارد گیلان شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ویژه برنامه‌های میراث فرهنگی در ایام نوروز امسال گفت: محصولات هنرمندان و صنایع‌دستی هنرمندان در شهرستان‌ها، شامل چادرشب بافی، گلیم، عروسک‌های بافی، لباس محلی ، مرواربافی ، حصیر و بامبو بافی ، نمد و سفال در نمایشگاه‌هایی در ایام نوروز عرضه می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مراسم آیینی و نمایشی در استان خبر داد و گفت: برپایی غرفه‌های نمایشگاهی برای معرفی هر چه بهتر آداب و رسوم استان به گردشگران در قالب برنامه‌های نوروزگاه اجرا خواهد شد.

گیلان سال گذشته میزبان ۷۷ میلیون گردشگر بوده است.

  • کد خبر : 33359
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
لینک کوتاه : https://www.khateaftab.ir/?p=33359

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری خط آفتاب نظراتی که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.